söndag 24 januari 2010

Hemma hos Klaus

Idag var vi hemma hos Klaus och hämtade trekvartsvarta vita triangelhonor till min störtzbachhane. Kameran var äntligen med och laddad.


Klaus berättade om sina dubbelsvärd, wiener smaragd, japanblå och så de där märkligt mörka varianterna. Min gissning är att den x-bundna delen av moskvablå har smygit sig in i stammarna. I så fall är det här en japanblå moskva(x):



Och i så fall är det här lite komponenter från wiener smaragd tillsammans med samma x-bundna moskva-gen.

Det fanns också en ännu snyggare moskvawiener i en av alla plastburkar, tyvärr så repig att det inte gick att fota.


Bland scalarer palettciklider och kampfiskar fanns givetvis vanliga wiener smaragd också:



Och en endlerhybrid som gissningsvis är magenta. Kanske samma sort som Gernot Kaden kallar scarlet på sin sida. Jag tror att det här är Klaus stam som även innehåller lutino.


Höll på att glömma. En blond liten american pink white simmade med några honor också:


Mina medhjälpare gjorde allt för att skapa en härligt kaotisk stämning med ficklampa, håvar, slangar och guppypåse i högsta hugg, allt medan jag försökte fotografera och Klaus assistera oss alla.


Jag fick för övrigt även med mig en ofärgad galaxyhona till mina trekvartsvarta röda hanar. De som inte fick följa med på guppymötet igår.

Tack Klaus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar