torsdag 17 februari 2011

Metallic gold

Knackade ihop en tabell över mer eller mindre kända guppyfärger och deras arvsgång nyligen. Under arbetet snubblade jag över metallic gold på Guppydesigners hemsida: http://guppydesigner.com/index.php/current-stock/668-full-yellow Jag insåg då att sett den här genen förr och det i svenska zooaffärer, bara det att jag alltid trott att det rörde sig om halvsvarta micariff. Nu finns det förmodligen en risk att mina nya honor är just micariffer men jag tror jag hittat rätt.


Två nyinköpta halvsvarta metallic gold-honor går nu i karantän med två hellblau galaxy rundstjärtshanar. 


Min förhoppning är att blanda in det x-bunda metallic gold i min reflexstam genom nån sorts lyckosam överkorning. Förhoppningsvis då utan halvsvart och triangelfenan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar