söndag 27 december 2009

Ny kamera

Jultomten kom med en ny kamera! Jag måste ha varit väldigt snäll i år. Hann ta några bilder i all hast innan det var dags att ladda kameran. Nästa gång ska jag putsa rutorna och ta mig lite mer tid.


Blond 3/4-svart vitgul abnormis hona. Lägg märke till den korta bakkroppen och den illa matchande triangelstjärten. Hon går med moskvablå hanar och en pinkhona. Två linjer i 12 liter... Rundstjärtade abnormispandor är målet.


Hona från halvmånelinjen. Det här är en hona av samma stam som hanarna, med bra vinkel i ryggfena och i stjärtfenans överkant. Jag har haft stora problem att få halvmånarna att överleva men nu verkar det ha stabiliserat sig. Igår fick jag åtta yngel från en annan (prickig) hona.


 Det här är en metallic(från galaxy)hane från Klaus. Den går nu med de hellblau honorna från Horst. Jag ändrade planerna lite här. Tanken är nu att fixa en hellblau galaxy och korsa den med den andra linjen i denna stam; albino micariff. Några generationer till och jag borde ha albino hellblau metallic micariff. Kvarstår då att korsa in x-bunden american pink.


Trinidadhane från Södermalms akvarieaffär. Den här liraren saknar antydan till svärd. Bättre bild nu Björn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar