måndag 30 november 2009

Lemoner

"Om gud ger dig lemoner så gör lemonad"

Nu simmar min lutinogalaxyhane (från Klaus) med hellblau och grå filigranyngel (från Horst). Så snart det är möjligt ska jag försöka gallra bort alla hellblauhanar och allt grått(grundfärg). Lutino galaxy x hellblau filigran borde ge grå galaxyyngel till hundra procent. I generationen efter så ska det poppa upp några ganska så ganska vita lutino hellblau galaxy.

Tanken är nu att starta en parallell linje där jag korsar micariff och american pink white(X). Micarifferna har jag själv men APW saknas än så länge.

När de två linjerna är fixerade ska jag korsa dem för att få fram lutino hellblau galaxy micariff APW(X) (filigran har del i både galaxy och micariff). Förhoppningsvis går de sedan att sälja inom reflexindustrin och hållas i en glas med vatten på cykelstyret så att man syns i dimma och novembermörker.

1 kommentar:

  1. Hei! Dette virker som et veldig spennende prosjekt! Hvordan har det utviklet seg? Har du fortsatt å jobbe med denne stammen?

    Vennlig hilsen Christopher

    SvaraRadera