måndag 22 februari 2010

Tre guld

Fick med mig några riktiga guldkorn från mötet i lördags.

Först överraskade Bjarne mig med två par "rosa bandet". Jag hade glömt bort att jag skulle få dem... Verkligen udda fiskar med filigranmönster på underkroppen och ett rosa band som till synes kväver filigranmönstringen på överkroppen. Tack Bjarne!

Av Olle fick jag en albino galaxyhona, ett klockrent tillskott i min japanfiligranlinje. Hon går nu med en japanblå hane. Tack Olle!

Björn hade med sig två riktiga guldkorn bland guldkornen i två american pink white honor som dessutom är albino. Den normalt y-bundna APW:n är här i varje fall på ena honan överkorsad till x och därigenom mycket användbar för inkorsningar i andra stammar. Honorna går nu med en grå micariffhane och utgör ena linjen i min reflexvita stam. Tack Björn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar