torsdag 4 mars 2010

Siames

Nu börjar det dyka upp yngel både här och där.

Bäst går mina galaxy giessener (heterozygota guld) där jag har uppskattningsvis 200 yngel. Jag har även fått en kull galaxy giessener som förhoppningsvis bär med sig albino.

Största bottennappet får nog mina halvmånar sägas vara. Jag har haft stora problem att få zooaffärsfiskarna av den här stammen att överleva, så när en hona i akvariet fick ett tjugotal yngel såg jag det som en stor framgång. Trots att just hon var av fel stam hade hon ändå gått med rätt hanar... trodde jag. Nu när sönerna börjar färga ut är det tydligt att hon gått med endlerhanar innan jag fick tag på henne. Tio av tolv killar har den karaktäristiska svarta endlerkilen på framkroppen. Rätt snygga men inte det jag väntat mig.

En knasig filur har dykt upp i metallic x hellblau korsningen:


Siamesiska tvillingar dyker tydligen upp ibland men det här är första gången hos mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar