söndag 7 mars 2010

Nyputsat

Idag putsade jag både in och utsidan på ett par akvarium för att kunna ta snygga bilder på väl valda fiskar. Som vanligt började jag sedan plåta hej vilt och här är en del av det som fastnade, med eller utan rena glas...

Det här är den ena "rosa bandet"-hanen jag fick från Bjarne. Färgen över ryggen skiftar med ljusinfallet och det här är nog så blå den kan bli. Inte helt säker på namnet rosa bandet längre Björn, kanske "gro-lux" efter lysröret kan vara nåt? Använder för övrigt inte gro-lux-rör.


De fullröda albinotrianglarna är inblandade i ett flertal linjer. Den här går med två micariffhonor.


Den här japanblå hanen hittade jag i Klaus akvarium med bortsorterade fiskar. Den har numera ensamrätt på albinogalaxyn jag fick av Olle på mötet sist. Min förhoppning är att den prickiga stjärtfenan och den röda färgen i ryggfenan kan bli bra bidrag till min japanfiligranlinje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar