fredag 12 februari 2010

Nystart

Startade upp två nya linjer idag.

Inspirerad av en flamenco dancer (FL), jag hittade på en rysk guppysida blev jag bara tvungen att försöka själv. FL ska enligt vad jag förstått innehålla micariff, maskvablått och magenta. Den ryska fisken verkar för övrigt vara störzbach istället för micariff.

http://genetika-guppy.my1.ru/_ph/19/569753100.jpg

Jag hittade två perfekta micariffhonor på Hornbach, båda med tydlig micariffgul bakkropp och fena. Dessutom är stjärtfenskanten tydligt rödfärgad. Enda minus får väl den blonda grundfärgen sägas vara. Ena honan går nu med min moskvablå hane, som även har ett par pinkhonor hos sig (pandalinjen).

Den andra honan gå med min metallic RS hane och ett par hellblauhonor (reflexlinjen). Hennes uppdrag är att bli grunden till en fullguldlinje! Fullguld som i metallic, micariff(möjligen störzbach) och magenta. Inspirationen hittade jag på en tysk sida.

Nu har jag skramlat ihop avelsmaterial till 22 olika planerade guppyvarianter! Innan jag gjorde kvällens röj i guppystugan var de 23, men av någon anledning dog galaxyhanen till min fullröda galaxylinje. Känns inte alls bra då det var en grymt snygg galaxy som hade allt jag ville ha med i den linjen. Förhoppningsvis hann han göra det han skulle. Honorna är albino och eventuella yngel från honom blir garanterat grå.

Köpte även två giessenerhonor idag, en till störzbachhanen (som dessvärre börjar se trött ut) och en med blå grundfärg till mina trekvartsvarta röda. R2r2.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar